انتخابات

۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶
کد خبر: 992708

نوبت حماسه

جمال رستم‌زاده

اسامی نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری روزگذشته توسط شورای نگهبان اعلام و به طور رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

حالا که به تعبیر عامیانه همین ابتدای کار، گوش‌های دشمنان آویزان شد و در همان مرحله اول با حضور چهره‌های شاخص اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، اعتدالی و مستقل حتی بیش از انتظار در وزارت کشور برای ثبت کاندیداتوری، مثل همیشه سناریوی تحریم انتخابات را با شکست جدی به چالش کشید و در نهایت شورای نگهبان نیز با تأیید نامزدهایی از همه طیف‌ها نگذاشت تنور انتخابات سرد بماند، باید ‌امیدوار باشیم تا پس از شورای نگهبان مردم نیز به وظیفه خود عمل کنند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب حماسه‌ای پس از حماسه بیافرینند.

چنانچه معظم له فرمودند: «انتخاباتی که پیش روی ماست، کار بزرگی است؛ اینکه بعد از حادثه ای تلخ، مردم جمع بشوند با آرای بالا مسئول بعدی را انتخاب بکنند، انعکاس این در دنیا انعکاس فوق‌العاده‌ای است؛ لذا این انتخابات بسیار مهم است. این حماسه‌ انتخابات، مکمل حماسه‌ بدرقه‌ی شهیدان است».

تأکیدات صریح رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام راحل عظیم الشأن، برای همه آنانی که دل در گرو این نظام و انقلاب دارند و همه آنانی که با وجود اختلاف سلیقه‌ها و حتی نقدهایی که به بخشی از عملکرد دولت داشتند برای تکریم رئیس جمهور و یارانش که در مسیر خدمت به مردم جان خود را فدا کردند به میدان آمدند، تکلیف قطعی و حتمی است. تکریمی که در واقع‌ایستادن به احترام خدمت و تلاش شبانه‌روزی برای مردم بود و نشان داد همه مردم با همه سلایق سیاسی مزه خدمت را زیر دندانشان حس کرده‌اند و می‌پسندند که این راه ادامه پیدا کند.

ما مردم هم همیشه با درکنارهم بودنمان در مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... به همه دنیا ثابت کرده‌ایم ما همه اهل یک ولایتیم و این هم ولایتی بودنمان اجازه نمی‌دهد اجازه بدهیم کسی برایمان نسخه‌ای بپیچد که عزت و غرورمان را خدشه‌دار کند. ما مردمی هستیم که اگر قهرمان جهان شدیم و جایی در میدانی پیروز شدیم باهم به خیابان آمدیم و شادی کردیم هرگاه بلای طبیعی بر سرمان آوار شد، کنار هم‌ایستادیم و آوار اندوه را از سر هم برداشتیم. اگر غمی بر ما رسید کنار هم گریستیم اما صبر کردیم تا دوباره روی پای خود ایستادیم،

چنان‌که رهبر معظم انقلاب هم این‌ ایستادگی را چنین ستودند: «یک واکنش دیگر در مقابل مصیبت این است که در برابر مصیبت‌ ایستادگی کند. یعنی همان چیزی که در تعبیرات قرآنی به آن «صبر» گفته می‌شود؛ صبر یعنی‌ایستادگی در مقابل مصیبت؛ بلکه علاوه‌ بر صبر، از مصیبت یک فرصت برای خود بسازد، حماسه بیافریند، از حادثه‌ی تلخ، نتایج شیرینی بگیرد؛ ملت ایران این دومی را انتخاب کرد. ملت ایران در مقابل این حادثه‌ تلخ حماسه آفرید».

حالا هم‌ ایستاده‌ایم تا دوباره حماسه‌ای تازه را رقم بزنیم برای ایرانی که مال ماست مال همه ما که اهل این ولایتیم. این میان آنچه مهم است اینکه به طور طبیعی باید بپذیریم نتایج احراز صلاحیت‌ها ممکن است با آنچه ما می‌اندیشیدیم یا انتظار داشتیم کمی متفاوت است، اما این در تکلیف ما برای شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح از میان نامزدهای تأیید صلاحیت‌شده کم نمی‌کند؛ چه اینکه در هر صورت همه ما به استقلال کشور و اقتدار آن باور داریم و قهر با صندوق رأیی که درنهایت نام یک نفر در مرحله اول یا دوم از آن به عنوان رئیس همه جمهور خارج می‌شود کار بیهوده‌ای است. فقط باید بیندیشیم که آنچه امروز کشور ما به آن نیاز دارد ادامه خط پر شور خدمت به مردم است.

برای مردمی که در بدرقه شهیدان خدمت حماسه‌سازی کردند، دوره مدیریت از پشت میز و کار برای حاشیه‌نشینان از مرکز تمام شده و به رئیس جمهوری نیاز دارند که باز هم در میان خودشان آن را ببینند. آنچنان که «بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پُر کند... یک رئیس‌جمهور فعال، پُرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب» این ویژگی در میان هر کدام از نامزدهای تأیید صلاحیت شده شورای نگهبان باشد، همان رئیس جمهور همه ملت ایران است. نوبت همدلی رسیده و رقابت جدی است، همه طیف‌ها و سلیقه‌ها حضور دارند و نامزدشان را از پیش معرفی کرده‌اند، چیزی کم نیست؛ حالا نوبت حماسه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.